Crystal suncatchers

Kryształki

Crystal suncatchers with recycled lids

Type of resource:  Web page

Web address https://babbledabbledo.com/science-kids-crystal-suncatcher-craft/

Language: English

Description

To do crystal suncatchers with recycled lids.

Scientific concept introduced

Crystalization

Evaporation

Reflection

Mixture

Creative and critical thinking

To develop the ability to observe and discover.

Mathematical reasoning

Measuring (keeping the proportions)

Counting (time in an analogic timer)

Scientific thinking

To observe and ask questions (to experience a process and begin to understand it)

To understand chemical transformations

Test hypotheses

Learning how to learn

Motivation to learn and engage in the activity.

Additional

Aesthetical perception

Hand-eye coordination

Developing patience

Feeling the emotion of discovering

Developing respect to nature

Kryształowe łapacze światła – Obserwacja krystalizacji

Cele ogólne

Rozwijanie umiejętności obserwowania i odkrywania
Wzmocnienie postawy badawczej dzieci
Tworzenie możliwości uczenia się wyjaśnienia pojęć krystalizacji, parowania, odbicia, naturalnego światła, mieszaniny/roztworu

Słownictwo – słowa kluczowe

kryształ, krystalizacja, odbicie, parowanie, mieszanina/roztwór, czas, mały, malutki, jasny, cień

Oczekiwane efekty uczenia się

– przeprowadza eksperyment
– tworzy kryształowy łapacz słońca
– wyjaśnia pojęcia: krystalizacja-parowanie-odbicie-światło-cień-mieszanina/roztwór
– odmierza ilość wody i soli, mierzy czas
– przejawia wrażliwość artystyczną

Umiejętności STEM – do których odnosi się scenariusz zajęć

Kluczowe dla edukacji STEM (Core STEM skills)

– Zadawanie pytań
– Analizowanie i rozwiązywanie problemów
– Projektowanie eksperymentów
– Prowadzenie badań – przewidywanie, testowanie hipotez, obserwowanie, eksperymentowanie
– Formułowanie wniosków w oparciu o zebrane dowody, uogólnianie
– Kształtowanie motywacji do uczenia się i zaangażowania

I inne/ dodatkowe – które w naturalny sposób pojawiają się podczas zajęć, ale nie są specyficzne dla edukacji STEM

– Rozwijanie percepcji estetycznej
– Cierpliwość
– Koordynacja wzrokowo-ruchowa
– Podejmowanie wspólnych decyzji

Metodyka nauczania/ Przebieg aktywności

1. Zadaj dzieciom pytania takie jak:
Czy wiesz, czym jest łapacz światła? Czy chcielibyście zrobić kilka ładnych łapaczy światła? Nie
mamy klejnotów, ale zrobimy kilka kryształowych łapaczy światła!

2. Najpierw musimy wymieszać wodę i sól. Musisz dodać taką samą ilość soli ile wody. Skąd wiemy, że to ta sama ilość? Skąd to wiemy? Jak możemy to sprawdzić?
Daj dzieciom dzbanek z miarką. Pozwól im odmierzyć tyle samo wody i soli. Podkreśl znaczenie mierzenia i mieszania. Następnie wstawiamy naczynie z mieszaniną do kuchenki mikrofalowej i mówimy, że musimy podgrzać mieszaninę przez około 45 sekund.

3. Jak ustawić regulator czasu pracy, jeśli chcemy podgrzać mieszaninę przez 45 sekund? (musimy użyć analogowego regulatora czasu pracy)

4. Umieszczamy pokrywki w słonecznym miejscu. Jeśli chcemy, aby woda wyschła/odparowała, gdzie umieścimy pokrywki? (słowa: słońce, cień, słonecznie)

5. Poproś dzieci, aby ostrożnie napełniły pokrywki przygotowanym roztworem/mieszaniną, niczego nie rozlewając. Dzieci ostrożnie napełniają pokrywki.

6. Poczekaj kilka godzin lub do następnego dnia.

7. Obserwuj, co się stało. Zapytaj: Jak myślisz, co się stało?
Dzieci mogą formułować hipotezy i dyskutować wyniki doświadczenia. Wprowadź pojęcie krystalizacji.

8. Ostrożnie zrób mały otwór i przeciągnij przez niego sznurek.

9. Poproś dzieci, aby wybrały, gdzie powiesić łapacze światła. Wyjaśnij im, że to, co widzą, wynika z tego, że światło odbija się od kryształów.
10. Ciesz się!

Ewaluacja

Początkowa ewaluacja służy poznaniu wcześniejszej wiedzy, jaką posiadały dzieci na ten temat

W ramach bieżącej ewaluacji ocenie podlega:
Stopniowe nabywanie podstawowych nawyków autonomii w codziennych działaniach, aby działać bezpiecznie i skutecznie.
Obserwowanie i badanie najbliższego, naturalnego i fizycznego środowiska z postawą ciekawości i szacunku oraz stopniowe uczestniczenie w działaniach społecznych i kulturalnych.
Uczestniczenie w działaniu, poprzez ruch, przyswajanie wrażeń związanych z dotykiem i czasem oraz z postępującym rozumieniem konieczności istnienia pewnych norm.
Posługiwanie się językiem mówionym, gestów i obrazów do wyrażania pomysłów, pragnień, uczuć i emocji; Słuchanie i aktywne uczestniczenie w zwykłych sytuacjach.
Porozumiewanie się i uczenie z użyciem niedyskryminującego języka, z szacunkiem do innych kultur i innych języków.
Wykazanie niezbędnych umiejętności słuchania, obserwowania, interpretowania i tworzenia w różnych językach: werbalnym, cielesnym, plastycznym, muzycznym, matematycznym i audiowizualnym oraz posługiwanie się narzędziami technologicznymi (ICT).

W ocenie końcowej należy odwołać się do sformułowanych wcześniej oczekiwanych efektów uczenia się.

Materiały i wyposażenie potrzebne do przeprowadzenia zajęć (narzędzia, składniki, przyprawy itp.)

Sól Epsom (siarczan magnezu), przezroczyste plastikowe pokrywki (najbardziej przezroczyste), woda, pojemnik, szklana miska lub kubek z miarką, łyżeczka, mikrofalówka (opcjonalnie), tacka, sznurek,
narzędzia do obliczenia czasu i temperatury.

Otoczenie, w którym mają być przeprowadzone zajęcia

Sala przedszkolna lub ogród.

Literatura – źródła

https://babbledabbledo.com/science-kids-crystal-suncatcher-craft/

Crystal suncatchers with recycled lids

1. Usefulness for STEM education – integrating content of different disciplines

Cross-curricular character of the resource 

3 jajka na 3 dostępne

The range of S-T-E-M subjects included 

3 jajka na 3 dostępne

The presentation of possibilities of including artistic activities (STEAM approach)

3 jajka na 3 dostępne

2. Expected learning outcomes

Consistency (links) with preschool core curriculum

3 jajka na 3 dostępne

Communicativeness of description

3 jajka na 3 dostępne

3. Methodology of teaching

Clarity, communicativeness of instructions for teachers

3 jajka na 3 dostępne

Meaningful learning – using practical life problems

3 jajka na 3 dostępne

Original idea

3 jajka na 3 dostępne

The level of ease in implementing the methodology to preschool age children

3 jajka na 3 dostępne

The level of ease in preparing necessary ingredients, materials and equipment needed

3 jajka na 3 dostępne

4. Sustainability

Ecological characteristics of materials/ results

2 jajka na 3 dostępne

Supporting healthy eating habits 

1 jajko na 3 dostępne

Low ecological footprint

2 jajka na 3 dostępne

Possibilities of inclusion (respecting cultural diversity and food intolerances)

2 jajka na 3 dostępne

5. Class management

Using differentiated forms of work – individual, team work etc.

jedno jajko

Individual work

średnia ilość podświetlonych jajek

Team work

spora ilość podświetlonych jajek

Whole group

6. Time management

jajko

Short activity (10-15 minutes)

rozpoczynające pękać jajko

Medium activity (20-30 minutes)

mocno popękane podświetlone jajko

Long activity (1 hour or more)

wychodzący kurczak z jajka

Very long activity (1 day or more)

PDF: https://www.printfriendly.com/p/g/sFRZRx